Symposium Schedule

Session 1

Lunch Break, Wednesday, May 10th

  • 12.00-12.20
    12.30-12.50


    Why your customers are on Bing (but you are not)

    Read More


    Room: Simonsonrummet

    English

  • 12.00-12.20
    12.30-12.50


    Headless eCommerce – med kundupplevelsen i centrum

    Read More


    Room: Poseidon

    Swedish

  • 12.00-12.20
    12.30-12.50


    Hur vi utvecklar världens bästa (e)handel

    Read More


    Room: Fogelströmrummet

    Swedish

  • 12.00-12.20
    12.30-12.50


    Leveraging earned content to drive engagement and conversions

    Read More


    Room: Pegasus

    English

Session 2

Coffee Break, Wednesday, May 10th

  • 14.55-15.15
    15.25-15.45


    To Be Announced


    Room: Fogelströmrummet

  • 14.55-15.15
    15.25-15.45


    Öka din e-handels omsättning och kundnöjdhet, genom smart retargeting och personalisering

    Read More


    Room: Riddarsalen

    Swedish

  • 14.55-15.15
    15.25-15.45


    You too can hit the mark and win

    Read More


    Room: Poseidon

    English

Why your customers are on Bing (but you are not)

Bing’s market share is growing fast to around 10% in most Nordic markets. Ellen Akkerman, responsible for Bing’s growth in Northern Europe, will show what causes this growth and why now is a good time to invest in Bing.



Ellen Akkerman
Search Advertising Lead SMB - Northern Europe

Leveraging earned content to drive engagement and conversions



José de Cabo
Co-Founder

José de Cabo is co-founder at Olapic, a global leader in innovative visual content solutions, helping brands to create more authentic and compelling shopping and customer experiences. De Cabo started his career as a management consultant at Roland Berger Strategy Consultants, leading technology innovation, marketing and sales projects for large, multi-national corporations. However, it was during his MBA at the Columbia School of Business in New York City, that he met the other two Olapic co-founders and, together, they received the Emmanuel Lang Award for Entrepreneurship.

Headless eCommerce – med kundupplevelsen i centrum

Kundupplevelsen är en färskvara som snabbt kan bli utdaterad. Att kunna arbeta agilt och vara snabbfotad i dagens snabbt föränderliga och starkt konkurrensutsatta digitala era är ett måste! På vilket sätt kan en frikopplad e-handelsplattform användas för att bygga en best-of-breed lösning? Och vilka är fördelarna med att separera CMS:et från övrig systemarkitektur? Anton Johansson guidar dig i den senaste e-handelstrenden ”Headless eCommerce”.



Moderator: Anton Johansson
Entreprenör

Anton Johansson är entreprenören och e-handelsexperten som trendspanar i den egna bloggen fyranyanser.se samt producerar Sveriges största podcast om e-handel i ehandelspodden. Förutom att ha drivit upp flera bolag, investerar Anton också i olika startups och arbetar som rådgivare till både stora och mindre bolag.

Hur vi utvecklar världens bästa (e)handel

E-handel innebär olika möjligheter och utmaningar för respektive företag och bransch. Begreppet e-handel må kännas förlegat då vi idag diskuterar omnikanal och har insikten att fokus ligger på kundresan över samtliga kanaler. Men varför har så få företag lyckats nå sin fulla potential? Vi pratar om varför e-handel är så mycket mer än bara en klassisk webbutik, men framförallt hur alla företag kan få en lösning som är såväl datadriven och personaliserad med fokus på ROI.



Daniel Myrbäck

Daniel Myrbäck har arbetat med e-handel och utveckling av digitala tjänster sedan 1999 och är grundare av New Amsterdam. Han har hjälpt företag såsom H&M, Tele2, Samsung, Comhem Bonnier och MTG att effektivisera och centralisera sin verksamhet, lansera nya digitala produkter och nå ut på nya marknader.

You too can hit the mark and win

We have been talking about email best practice for years: segmentation, automation, progressive profiling. The reality is however, that very few brands are actually doing this. In this presentation, Phil is going to reveal the results of dotmailer's 2017 Hitting the Mark Report, discuss some of the reasons that brands are still primarily relying on batch and blast as well as exploring opportunities for brands with smaller marketing budgets to compete with the leaders in their sectors.



Phil Draper
CMO

Öka din e-handels omsättning och kundnöjdhet, genom smart retargeting och personalisering

Den här presentationen handlar om hur du som e-handlare kan med hjälpa av retargeting och personalisering inte bara öka omsättningen av din e-handel utan även förbättra köpupplevelsen, kundlojalitet och därmed även dina kunders nöjdhet.

Efter att ha lyssnat på presentation kommer ni att fått se ett par framgångsrika exempel av smart retargeting och personalisering samt praktiska råd hur ni själva kan göra något liknande.



Emil Eriksson

Emil Eriksson är produktchef på APSIS med fokus på produkter som riktar sig mot e-handlare. Emil brinner för att hjälpa e-handlare med att öka sin försäljning genom smart och effektiv digital marknadsföring.




CO-ORGANIZER
  • Klarna

PARTNERS